14 Mart 2014 Cuma

Çikolatalı Donut Tarifi


Malzemeler : 3 su bardağı un20 gram yaş maya2 adet yumurtaYarım su bardağı sütYarım su bardağı sıvı yağ1 su bardağı ılık su3 yemek kaşığı toz şekerBir tutam tuz1 çay kaşığı tarçınÜzeri için:100 gram bitter çikolata Şeker süslemeleri

Yapılışı1. Adım Unu derin bir kaba alalım.2. Adım Mayayı ılık suda eritip, toz şekeri ilave edelim.3. Adım Maya, tuz, süt, sıvı yağ, yumurta ve tarçını una ilave edip yoğuralım.4. Adım Hamurdan küçük bezeler koparıp, elimizde yuvarlayarak, unladığımız tepsiye yerleştirelim.5. Adım Üzerini bir bezle örtüp, mayalanması için 30 dakika bekleyelim.6. Adım Mayalanan hamurları elimizle şekillendirerek, ortalarını küçük yuvarlak bir kapak ile delerek simit şekli verelim.7. Adım Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizip, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim.8. Adım Üzeri için bitter çikolatayı benmari usulü eritelim.9. Adım Fırından çıkardığımız donutlar ılınınca,eriyen çikolataya batırıp üzerini şekerlemelerle süsleyerek servis yapabilirsiniz. Afiey bal şeker olsun

dikkatli yiyin yüksek oranda kalori barındırır sonrsında diyete başlamak zorunda kalmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder